• marec 2023
    • februar 2023
2023
2022
2022
2021
2021
2020
2020
2019
2019
2018
2018
2017
2017
2016
2016
2015
2015
2014
2014
2013
2013
2012
2012
2011
2011
2010
2010
2009
2009
2008
2008
2007
2007
2006
2006
2005
2005
2004
2004
 

Jože Slak - Đoka

BABILON

IN MEMORIAM

1951 - 2014

13. januar - 30. januar 2015

kurator Arne Brejc

Babilan systym, 1985, 360x270 cm

Jože Slak, ki smo ga vsi poznali pod nadimkom Đoka, je bil član Equrne od prvega dne. Ni bil enostaven član, bil je nekaj posebnega. Če je bilo treba v prvih letih obstoja naše galerije priskočiti na pomoč in opraviti vsa mogoča ročna in strokovna dela, je bil neutruden, prijazen sodelavec in če se je bilo treba o delovanju galerije kritično izreči, ni skoparil z besedami. Njegova kritka je bila osebna, neprizanesljiva. Hoté je bil obstranec, samohodec, ni ga bilo mogoče strpati v utečene kritiške kategorije in poimenovanja. Mogoče je bil edini resnični predstavnik t. i. bad paintinga, ki je znal iz popularne imažerije – in ta je vsebovala vse ustrezne kategorije in vsebine, od Jezusa do pornografije – ustvariti prave mojstrovine ironične domišljije. Viri zanjo so bili veliko bolj široki in svetovljanski, kot bi na prvi pogled sklepali. Njegove rezbarske slike so bile pokrite z najbolj kričečimi barvami, toda izhodišča so bila skrajno intelektualna: japonska umetnost (ki jo je poznal iz prve roke in je obvladal osnove japonščine), evropsko slikarstvo 19. in 20. stoletja, eksperimentalna glasba, sodobne raziskave v kemiji, biologiji in nevroznanosti. Slike iz zadnjih let so bile prave sinteze novega, skoraj znanstvenega navdiha, in natančne čutne izvedbe.

In vendar: ko je nekaj odkril, že je bil znova na poti k neznanemu. Izza konfliktne osebnosti – njegovo načelno stališče je bilo, da mora v življenju in ustvarjanju nasprotovati vsaki utečeni šoli, okusu in bontonu ter družbenim razmeram – se je v resnici skrivala strašno občutljiva psiha. Zato je bil eden redkih povsem originalnih slikarjev slovenskega postmodernizma z velikim ustvarjalnim razponom: od izzivalnega, duhovitega in kritičnega izraza, pa vse do sublimnega. Tak je bil v delu in življenju: ironičen in nikdar ciničen, kritičen in nikdar neobčutljiv, izjemno inteligenten, pa vendarle skrit v robustni prozi, vseskozi izzivalen, da je sebe zmeraj pognal na rob izkušnje, duhovno in telesno. Enkraten.